Bärbar DVD-spelare Recensioner

Långa resor kan vara mycket tråkigt ibland. Som underhöll finns ett stort behov av sådana reseplanering. Var det en väg resa eller en flygresa, kan du spendera denna tid titta på några av dina favoritfilmer på språng. Bärbara DVD-spelare kan göra detta möjligt i dag. Allt du behöver göra är att bära en massa av dina favorit DVD-titlar. Naturligtvis kan man göra alltid att använda bärbara datorer, men det batteritiden är ett problem. Du vill inte använda upp ditt liv laptop batteri i att titta på filmer, när du behöver för att få andra saker gjort på den.

Välja en

Förutom kostnadsfaktorn, vissa funktioner som du bör kolla in är skärmstorlek, batteritid, hög kvalitet videoutgång, som stöds skiva och sist men inte minst, vikten av enheten. Du vill att det ska vara lätt nog att bära runt i väskan och har ett anständigt lång batteritid för att njuta av filmer på resande fot. Naturligtvis betyder ljud och video utskriftskvalitet mest och det bör också ha en S-videoutgång möjlighet att ansluta externa bildskärmar. Leta efter virtuellt surroundljud som verkligen kan jazz upp filmljud.

Hitta bra erbjudanden

Med online marknaden öppen 24×7, det finns gott om platser för dig att hitta de bästa erbjudandena. Online elektroniska butiker som Amazon är bra ställen att börja. De erbjuder betydande rabatter på börskurs och en del även erbjuda gratis frakt. Annat än det, kan du alltid kolla eBay för bra erbjudanden. Julen är en bra tid att göra sådana inköp hemelektronik som butiker erbjuder de bästa erbjudanden någonsin under denna säsong.

Bästa Bärbar DVD-spelare

Det finns en mängd olika produkter på marknaden. Jag har valt det bästa av partiet för dig. Välj vilket som passar dina behov och budget. Här är fem av de bästa DVD-spelare på marknaden.

Toshiba SDP93s
Med en prislapp på $ 165, är detta kanske den bästa produkten på marknaden för närvarande. Rimligt prissatt, med en 9 tums vridbar skärm, fem timmars batteritid, SD-minneskort och DivX video anläggning, är Toshiba SDP93s ett utmärkt val. Den enda minus punkt är den inte så bra ljudkvalitet som kan åtgärdas med en bra uppsättning hörlurar.

Sony DVP-FX930
Prissätt på runt $ 149, gjorde Sony DVP-FX930 sin väg till denna lista på grund av den stora bildkvalitet det ger tillsammans med en sex timmars batteritid. En 9 tums skärm, 12 bitar, 108 MHz video-DAC med inbyggd föräldrakontroll anläggning och funktion som låter en spela MP3-musik-CD-skivor, gör detta till ett bra val och verkligt värde för pengarna. Den enda minus punkt är att det saknas ett minneskort.

Panasonic DVD-LS86
Panasonic Produkten har några av de bästa övergripande bärbara DVD recensioner. Med en 13 timmars batteritid, är 8,5 tums skärm, bil nätadaptern och multiformat uppspelning Panasonic DVD-LS86 ett bra val att göra. Den levereras med en prislapp på runt $ 149 bara. Detta är den bästa produkten för bilanvändning.

Coby TF-DVD7377
Om du letar efter en billig spelare är Coby TF-DVD7377 något för dig. Prissatt till endast $ 85, med en 7 tums skärm och 2,5 timmars batteritid, erbjuder detta en dig alla nödvändigaste.

Att ha en bärbar spelare på baksätet är ett bra sätt att hålla barnen underhöll på långa resor. Om du camping, kan du njuta av några stora DVD-filmer direkt i tältet. Allt som allt är det en smart investering för att göra om du reser ofta.

Bil Vaxning Tips
Sprayfärg för plast
Orsaker till gnisslande ljud under körning